Zašto vlasniku biznisa u malom gradu treba web sajt?

Ja sam iz Mladenovca, grada na oko 50ak kilometara od Beograda. Mladenovac sa okolinom ima oko 50 hiljada stanovnika tako da je on odličan primer za ovu temu.

Kao vlasnik biznisa u malom gradu poput Mladenovca smatrate da svi u vašoj sredini znaju vaše ime i to je verovatno tačno. Ali šta se dešava kada nove mušterije dođu na odmor, posete porodici ili prisustvuju nekom događaju i ne znaju gde da idu u kupovinu ili da dobiju usluge?

Skoro jedna trećina malih preduzeća još uvek nema web sajt. Pogledajmo tri primera biznisa koji su smešteni u manjoj zajednici.

Mića drži auto servis

auto servis

U poslu već više od 20 godina, Mićin Auto servis je lokalno mesto na koje svi vozimo vozila na održavanje. Mića povremeno da oglas za štampu u lokalin novinama, ali uglavnom zavisi od reklame od usta do usta. 'Dosta smo zauzeti, pa zašto onda raditi nešto drugo?' kaže Mića.

Nedavno je primetio da je njegov red mušterija svaki dan sve manji, a servis u ulici pored koji ne može da se uporedi sa Mićinom uslugom izgleda da privuče više kupaca - mnogi sa inostranim registarskim tablicama. Mića se pita da li je pad poslovanja privremen ili ima razlog za zabrinutost.

Jelenina cvećara

cvecara

Svi u gradu poznaju Jelenu. Njena cvećara uvek ima sveže cveće, a sve se uzgaja lokalno. Ona stvara jedinstvene cvetne aranžmane i poznata je po pažnji do detalja. Jelena kupuje radio spot ili dva pre dana zaljubljenih, ali ne bavi se malo drugim marketingom ili promocijom. 'Samo nemam vremena da razmišljam o tome', kaže ona.

U prošlosti joj telefon nikad nije prestajao zvoniti, a njena tri dostavna vozila su se uvek kretala. Ali stvari su se promenile. Njeni brojevi prodaje su smanjeni, a iako nije videla da se lokalni konkurenti oglašavaju više nego inače, pita se šta oni rade da bi stekli konkurentsku prednost.

Marijin lokalni restoran

restoran

Gurmanske pljeskavice. Legendarna pržena piletina. Tajni recepti domaće kuhinnje. Niko ne pravi domaći obrok poput Marije i zato je njen mali restoran na gradskom trgu godinama prepun. Ona se oglašava na lokalnim TV i radio stanicama, uglavnom radi pružanja usluga lokalnoj zajednici, a njen restoran ima pratioce na Facebooku i Instagramu.

Marija lično pozdravlja svoje kupce i poznaje gotovo sve koji posećuju njen kafić. Ali ugostiteljska industrija je veoma konkurentna i spremna je da istraži nove načine da privuče više kupaca.

Šta je svima njima zajedničko?Nijedan od njih nema web sajt ili strategiju razvoja na internetu. Pogledajmo kako internet marketing pozitivno utiče.

Čak i ako je vaše preduzeće poznato na vašem lokalnom tržištu, web stranica je neophodna za opsluživanje trenutnih kupaca, privlačenje novih i održavanje vaše kompanije pri vrhu. Jelena i Marija će imati koristi od dobre web stranice koja nudi:

Virtualno rukovanje sa kupcima.

Skoro 80 ​​odsto ljudi istražuje kompaniju na internetu pre nego što poseti firmu ili obavi kupovinu. Web lokacija je često prvi utisak koji klijenti stiču o vašem poslovanju. To doprinosi kredibilitetu vašeg preduzeća i učvršćuje vas kao lokalnog lidera. Internet posetiocima brzo govori ko ste, šta radite i gde se nalazite. Možete da obavestite posetioce na internetu o prodaji i novim proizvodima ili uslugama. Web stranica takođe omogućava kupcima da vas kontaktiraju kada na istaknutu adresu stavite svoju adresu, telefonski broj i adresu e-pošte.

Efikasan način da privučete više kupaca.

Preko 200 miliona kupaca koristi svoje pametne telefone za pretragu lokalnih preduzeća. Sećate se automobila izvan grada koje je Mića video u prodavnici konkurenta? Ti kupci nisu mogli da nađu Miću, jer nije imao web sajt. Evo kako to funkcioniše: SEO ključne reči pomažu vašem preduzeću da se pojavi u mrežnim direktorijima kao što je Google. Tako da kada klijenti potraže pomoć na svom pametnom telefonu, prvo će pronaći vaš posao.

Izlog za vaše proizvode i usluge.

Čak i kada fizičku lokaciju od cigle i maltera, vaša web lokacija omogućava kupcima da pregledaju vašu prodavnicu pre nego što vas posete ili kontaktiraju. Ovo je savršeno za Mariju koja može brzo i lako da ažurira svoju web stranicu sa najnovijim specijalnim ponudama za ručak i popustima za večeru. To omogućava novim kupcima da isprobaju preporuke restorana i postojeće klijente da se stalno vraćaju. Razmislite o svojoj web lokaciji kao prirodnom produžetku lokacije u vašoj prodavnici.

Internet prodavnica za kupce.

Kada imate web sajt sa mogućnostima e-trgovine, kupci mogu kupiti vaše proizvode na internetu. Ovo je odlično rešenje za Jelenu da proda svež izbor cveća u svojoj radnji. Lokalci mogu da naručuju narudžbe bez napuštanja svojih domova, a kupci sa strane mogu da je kontaktiraju s bilo kojeg mesta na svetu i kupuju aranžmane za lokalnu dostavu. To takođe znači da se Jelenina prodavnica nikada ne zatvara - ona ​​može zaraditi novac i dok spava.

Bez obzira koliko je utemeljeno vaše poslovanje na vašem lokalnom tržištu, web sajt održava vaš brend relevantnim i konkurentnim. Bilo da vam treba nova veb lokacija ili želite da poboljšate postojeću.

Dakle ako ste iz Mladenovca ili bilo kog manjeg mesta i posedujete biznis potrebna vam je izrada web sajta za vaš mali loklani biznis!